Tuesday, August 25, 2009

Balik Awal

Peristiwa berlaku di pejabat.

Jam menunjukkan jam 3.30, aku dah bersiap2 mengemas meja. Dalam hati, solat asar kat umah je lah, sempat ni. Singgah jap beli air kathira pun masih sempat. Hati berbunga2 sebab nak balik awal.

Tapi, apsal yang lain ni relax jer. Tau laaa masing2 umah dekat. Aku jer yang tercampak ke hulu sana. Alah Fadh, setengah jam lagi kol 4.00 laa, relax laa.

Jam menunjukkan jam 4.55 pm. Derang masih relax sedangkan aku cam cacing kepanasan yang nak balik untuk menyediakan juadah berbuka puasa kononnye. Tak bleh jadi ni, kene tanya!

Aku: Bulan puasa balik kol bape aaa? (dengan intonasi ala2 skema)
Khairul: Haaa.. pukul bape? Ko ingat budak sekolah ke nak balik awal? (diikuti gelak2 oleh rakan yang lain)

Cilakak... bulan puasa balik kol 5 gak rupanya kat sini. Huwaaaa.. bengang nye gua! Satu opis gelakkan aku. Kire cam soalan bodo yang aku ajukan tuh. Ada lagi satu jam untuk pukul 5 nih. Binawe sungguh.

Apa ni UTM! Berkira beno bulan puasa! MMU ngan KPYPJ relax jer kasi balik awal!

12 comments:

  1. byk2 ler bersabo.. sebulan jek. alah bisa tegal biasa..

    ReplyDelete
  2. haha...mari ramai-ramai kita sambung gelakkan dia..;P

    ReplyDelete
  3. Tu la, konfident balik kol 4, haa amik!

    ReplyDelete
  4. gomen ... xda makne blk awal

    ReplyDelete
  5. TM pun boleh balik kul 430pm, tapi kena masuk awal la, kul 8am. Cuma saya jerk kerja shift, takde makna apa-apa.. balik pukul 3pm kalo keja pagi.. hehe

    ReplyDelete
  6. Hahahaha....maaf gelak...actually tergelak la. Kira KPYPJ ada sedikit kelebihan la.

    ReplyDelete
  7. cikpah... jangan aa gelakkan kite.. sian tau..tak dapat lagi air kathira abu bakar.. huhu.. air kathira yang aku sibukkan ek

    ReplyDelete
  8. tu la, aku ckp jgn pindah ko nak pindah gak? eh, bila masa plak aku ckp mcm tuh? :p

    ape pun aku simpati kat fahd, sian tak dapat maklumat. nasib baik aku tak boleh audit orang kat UTM. hahahahaha!

    anyway, kathira abu bakar memang syedap! eh, tahun ni berapa pulak rege dia? (mcm tanya zakat plak!) ^_^

    ReplyDelete
  9. halim.. sian aku kan! ekekeke.. tapi orang kata... alah bisa tegal biasa... hehe.. ayat nak sedapkan ati...

    air kathira abu bakar RM2.80 beb skang nih... tiap2 tahun makin naik!

    ReplyDelete