Monday, January 5, 2009

Mari berkebun

Assistant mama yang comel!

Benih lada.. tapi takde laa aku tanam sebanyak tuh!

Batas untuk tanaman lada.. cam kubur pulak gamaknye!



Pokok Ubi cap Pak Ye!

Ni aktiviti kami anak beranak minggu ni.

Konon2 nak cuba bercucuk tanam kat tanah sekangkang kera belakang umah. Yelah, kalau hasilnya menjadi, petik aja sayo2 yang ada kat belakang.
Sebelum tu aku dah tanam pokok ubi yang aku sebat pak ya punye kat belakang opis. So yang terbaru ni, aku kemburkan tanah dan buat batas.. seterusnya aku tanam benih lada, kunyit dan juga bawang untuk dapatkan daun bawang.
Mintak2 tangan aku sejuk dan pokok2 yang aku tanam ni membuahkan hasil.
Terima kasih pada Haziq dan Fahim yang begitu rajin menggeburkan tanah dan mengasingkan batu. Kacau pun yer sebenarnya!

4 comments:

  1. Rajinnya dia..pasni bolehlah mntk skit lada tu nk buat cicah ikan goreng

    ReplyDelete
  2. hehe... boleh aja ris! kalau menjadi nanti.. akak ku berikan cili merah ni kepada ko.. semerah kereta kita! hehe

    ReplyDelete
  3. Salam kenal Fadh...dah berbuah ke ladanya...

    ReplyDelete
  4. salam jom makan... salam perkenalan gak!

    ahaks! malu nak cakap... pokok lada tuh cam terbantut laaa.. tak naik2! puas ku siram dengan kasih sayang (siram air 2 hari skali kot!) nanti nak ngelat jer... beli pokok yang dah naik.. then baru tanam kat tanah.. hehe.. bleh ker?

    ReplyDelete