Monday, December 21, 2009

Kursus Induksi UTM

Posing ala2 indi band. Hehehe.. kumpulan WONDER 6
Dari kiri: Mitra (FKE), Kak Lela (FKE), Haizad a.k.a Kering Forza (F lupa!), Faizal (BPPO), Tuan Haji Zainal (Fasilitator), aku laa yang kembang tu! and last is Izan (CEPP)
Kaum hawa Wonder 6!
Masa dlm dewan kuliah
Posing poyo depan sudut innovasi.
Sesi bergambar beramai-ramai untuk peserta Kursus Induksi Siri 2/2009.

Tahun 2009, 2 kali aku ke kursus induksi.

Kalau dulu di Sengkakap, Mersing, kali ni hanya dalam kampus UTM je. Lain-lain firma, lain-lain kursus dan lain2 intipatinya.

Kali ni nak bercerita tentang kursus Induksi di UTM pulak. Kursus Induksi untuk jabatan kerajaan ini sangat berbeza dengan kursus yang aku ikuti sewaktu di KPYPJ. Banyak pengisian yang lebih ilmiah yang lebih cenderong kepada pengisian mengenai kenegaraan serta info2 mengenai tugasan sebagai seorang kakitangan kerajaan.

Aku pelajari semula sejarah tingkatan 4 or 5 dulu yang mana ia merupakan subjek yang sangat aku menyampah! Tapi memandangkan penceramah bijak mengambil perhatian peserta, topik2 berkenaan dengan Dasar dan Pekeliling menjadi agak menarik! Cumanya, banyak sangat kerja yang kene buat laa. Kene buat assigment individual lain, yang group lain. Yang kene present lain, public speaking lagi, sudut innivasi dan jugak persembahan kebudayaan. Memang aku rasa 3 minggu yang sangat tegang!!!

Overall aku enjoy jugak laa walau kadang2 aku rasa penat gile macam nak pengsan. 3 minggu beb dapur umah aku tak berasap. Paling best dapat meramaikan kenalan dari fakulti dan jabatan lain. Kalau tak... yang aku kenal hanyalah orang2 kat Fakulti Pendidikan dan sorang orang Fakulti Kejuruteraan Awam. Tu pun kenal sebab laki Cha'a. hehe

Sepanjang kursus ni, aku sangat berterima kasih pada endutku yang sangat memahami. Tolong kemaskan umah. Siapkan makanan... jagakan anak2 bila aku letih dan bz. Time kasih manyak2 ek!

No comments:

Post a Comment