Thursday, February 11, 2010

Syed cakap..mana ada orang tanam pokok pisang depan umah

Pokok Pisang Serendah kesayangan aku. Hehe.. (The soft part of me)
Yang keding2 panjang ni pun aku suke gak.. jenis pokok air yang tak betapa berair..hehe..

Tada.. lihatlah jantungku.. kata pokok! Gambo diambil ketika aku nak ke opis. Kuar kol 6.45.. tu yang gelap lagi...
Indahnya ciptaan Allah

Ahhh... aku bukan tanam pokok pisang biasa. aku tanam pokok pisang serendah. Yang jantungnye pink naik ke atas. Bukan senang nak jumpa pokok pisang ni. Ni pun aku mintak pada orang YPJ masa keje kat Kolej Komuniti dulu.

Setelah berbulan2 pokok pisang aku diperkotak katikkan oleh Syed, akhirnya jantungnya keluar juga. Dari 2 pokok. sekarang dah biak jadi 6 pokok.. dan akan membiak lagi nanti tuh... Hidung aku terkembang bangga dan hatiku juga berbunga2.. indahnya ciptaan Tuhan.

No comments:

Post a Comment