Thursday, February 11, 2010

Kisah Anak

Kisah 1
=====
Fahim sibuk nak ke Tesco, aku pun bawak laa dia ke sana. Mungkin sangat gembira mamanya nak bawak ke Tesco, dia pun melahirkan rasa gumbiranya dengan ayat di bawah.

Fahim: Mama, mama memang mama yang baik. Nanti mama mati, Fahim bacakan mama doa ekkk..."

Aku: Gulp!!

Kisah 2
=====
Adakalanya, Fahim akan offer tak payah hantar dia ke depan pintu nursery, hanya turunkan dia di parking dan kemudiannya dia akan jalan sendiri menaiki tangga terus ke taska. Jaraknya tak jauh mana pun, tapi cukup untuk menunjukkan yang dia sudah mula berdikari.

Tapi satu hari tuh, aku dah terlewat ke pejabat dan aku perlu cepat. Aku cakap pada Fahim, boleh tak dia jalan sendiri sebab mama dah lambat. Mungkin mood dia tak ok hari ni, dia minta aku hantar dia sampai ke muka pintu. Aku pujuk lagi dan dia tanak juga. Last2.. dia kuarkan statement yang membuatkan aku kene hantar dia ke depan pintu.

Fahim: Abis tuh.. kalau mama tanak hantar Fahim.. kalau ada kete langgar Fahim macamane?

Terpaksa laa aku hantar gak walaupun aku tau tak ada kete kat situ. Psycho betul!



1 comment: