Friday, November 14, 2008

Aku nak racun HANJENG itu!

***info: Aku duduk umah mak aku kat BBU sepanjang pemergian mak aku ke tanah suci. Jadi umah aku tinggal kosong untuk sementara.
Aku rasa macam nak bunuh anjing la. Dosa tak ek? Ada anak anjing yang jiran aku bela ni, suka sangat berak kat umah aku. Bukan luar umah tau! Ni kat tepi porch umah aku. Dah ler Haziq n Fahim suke sangat main kat area tuh.

Tahap kesabaran aku mula berada pada tahap hidung. Aku dah cakap kat Syed aku macam nak letak racun jer. Umpan kat makanan. Biar mampos. Tapi kesian plak. Dah perangai anjing camtuh. Abis tuh, takkan aku nak gi sound jiran aku tuh. Kang masam2 muka plak. Ari tu Syed dah maki hamun dah anjing tu masa kantol dia berak kat umah aku tuh. Ingatkan anjing liar, rupenya anjing jiran kami yang takde kesedaran hidup berjiran tuh. Syed maki sket punye baeeeek. Kuat plak tu katanya. Memang tuannya dengarlah. Bila anjing tu lari, terus masuk umah dia. Dia buat dek jer yang anjing dia dah buat taik kat umah orang. Bangang punya ce ye nun alif!

Ni, anjing celaka tu berak lagi. Kali ni bukan selonggok, malah dah mula berlonggok2 taik dia kat tepi umah aku. Arghhh... geramnye aku.

Oleh kerana aku tak dapat nak lepaskan perasaan sakit hati aku kat jiran aku yang bodo tuh.. jadi aku lepaskan kat blog je laa jawabnye.

Apa harus aku buat? Pasang jaring langkah pertama! Patutkah aku gi cakap kat jiran aku yang pengor itu?

7 comments:

  1. racun je hanjennng tu. dasar hanjennng. tuan dia pun mesti macam hanjeng. ish, jahatnya aku..tapi hanjenng lagi jahat..

    ReplyDelete
  2. klu aku tembak ngan pistol rm15 yg aku beli kat danga bay dulu...sakit gak tu!

    ReplyDelete
  3. dah try lastik ngan batu dak? asal dia dok situ je lastik ngan batu. eheheheheh.

    ReplyDelete
  4. Fadh ko bgtau tuan umah tu suh kurung.. pastu kata jgn sampai ko report kat.. kat.. kat ape nama ek yg selalu dok tangkap binatang2 tu?.. ko warning tuan punya hanjeng tu kata nanti ko report situ .. padan muka dia ngan hanjeng dia sekali..ewah2 berak2 pulak dia.. kalau dtg bagi kuih muih ke takpe gak.. kasik kuih lain lak...

    ReplyDelete
  5. ko letak papan tanda fadh..binatang haram tak dibenarkan masuk hehehe

    ReplyDelete
  6. tulis surat je kat jiran tu. mesti die faham.
    (hahahahhaahhahaha!)

    ReplyDelete