Tuesday, October 6, 2009

1 Malaysia

Fahim mengusha lilin. Sibuk nak bakar gak!
Menjinjing tanglong dengan gumbira. Aku pun syok jugak sebenonye. Tak pernah main!
Mak-mak biasa laa.. asyik nak amik gambo anak jer manjang.
Tanglong2 yang digantung.

Jumaat hari tuh, jiran2 aku yang berbangsa Cina datang beraya. Aku cuma sempat menghidangkan kari ayam yang dimakan cicah ngan roti perancis. Memandangkan ada tu cina kelantan, cina kedah... aku tengok pandai jugak laa derang makan cicah2 ni.

Lepas berhari raya kat rumah aku, derang ajak plak ke rumah Kak Ami (cina corner lot) untuk main tanglung. Macam menarik. Jadi aku pun buat lawatan balas pulak ke rumah dia.

Anak2 aku dan anak2 jiran dah macam ayam dan itik bila bercakap. Ntah apa yang derang ckp.. tetiba gelak sama2. Aku pun tak paham.

Semoga semangat muhibah ini akan kekal sampai tua nanti. Maklum laaa.. nak duduk taman tu lama.

2 comments: