Thursday, October 22, 2009

Kempen Amalan 5S

Salah satu kempen dalam kerja kerajaan ni adalah AMALAN 5S. Mulanye aku pun tak tau... pebenda laa 5S tuh. Rupanya, 5s tu bertujuasn untuk meningkatkan komitmen dan kualiti kerja staf melalui persekitaran yang sistematik.

Contohnye laa macam dalam drawer. Masa aku baru2 masuk, aku diberikan satu bekas yang ada banyak compartment dlm nye. Pastu ada satu pelan untuk letak gunting kat mana, pensil kat mana, stapler kat mana. Dlm ati aku... giler organized! So bila ditugaskan untuk buat design2 5s ni, baru aku nampak gambaran.

Untuk audit 5S kali ni, opis aku dpt no 1. Hasil kerjasama dengan kawan2 seopis yang lain. Berbaloi gak laaa aku rasa sebab sampai kene balik kol 8 malam! Sian Haziq n Fahim terpaksa tumpang umah cikgu dia.

Inilah rupa pejabat PSM Fakulti Pendidikan selepas di 5S kan.
Trofi kemenangan (siap bintang2 nko!). Sijil mana ntah... malas nak carik
Sususan file dengan rekaan eksklusif oleh aku laa konon. hahaha
Pejabat PSM
Antara angle2 yang molek sket aaa
Dalam laci aku. Soso burger king tak seharusnya di situ. Dah melanggar etika 5S.

Suasana tersusun hanya pada pagi hari Audit sahaja. Lepas tengahari jadi 2S jer. Sepah dan semak semula. Hahaha. Ni laa namanya... hangat2 taik fahim!

4 comments:

  1. best aa fadh.. dpt free lagi mende dlm drawer tuh.. aku siap kene beli lagik:)).. aku 2s je laa =))

    ReplyDelete
  2. KAT TEMPAT AKU PUN TGK GILE BT 5S SKANG NI,BARU PADAN MUKA AKU KENA IKUT ARAHAN PIHAK ATASAN....

    ReplyDelete
  3. ya lah, bagus amalan ni... walaupun asalnya baru nak google2 benda alah ni di sebabkan telah di tugaskan, tp rasa bersemangat pula.... alhamdulillah semoga ku mampu melaksanakan...caiiyoookk...

    ReplyDelete
  4. kat mana bole beli comparment tu?? kedai alattulis ke @ tempah khas?

    ReplyDelete